16 czerwca 2017 pięćdziesięcioosobowa grupa seniorów z naszej gminy wzięła udział w wycieczce do Pszczyny i Goczałkowic.

W Pszczynie zwiedziliśmy piękny zamek z XI lub XII wieku, wzniesiony przez książęta piastowskie jako strażnica przy szlaku handlowym łączącym Morawy z Rusią Kijowską oraz pełniący funkcję myśliwską. Zobaczyliśmy tam zachowane w całej okazałości komnaty uroczej Daisy, jej małżonka i całej rodziny. Korytarze zamku zdobiły trofea myśliwskie męskiej części rodu, wspaniałe żyrandole i ogromne schody wiodące do górnej części pałacu. Dzięki ciekawej prezentacji naszej pani przewodnik mogliśmy również poznać historię dawnych właścicieli tego zamku oraz jego znaczenie w czasie I wojny światowej,. Wtedy to znajdowała się tam Wielka Kwatera Główna (Grosses Hauptquartier) armii niemieckiej. W zamku na parterze mieszkał sam cesarz Wilhelm II, który wraz z szefem sztabu głównego, marszałkiem Paulem von Hindenburgiem oraz szefem sztabu na front wschodni, generałem Erichem Ludendorffem podejmował znaczące dla przebiegu wojny decyzje.

Po ciekawej lekcji historii pojechaliśmy do wspaniałych ogrodów Kapiasa w Goczałkowicach. Tam podziwialiśmy piękno przyrody tworzone na wzór ogrodów przyrodniczych na całym świecie. Piękno i spokój tego miejsca zauroczyły as ogromnie i mimo pogody, która nas niemile zaskoczyła deszczem w drugiej części dnia, wróciliśmy do Gogolina zadowoleni z planami na następną wycieczkę.

Za możliwość przeżycia tych cudownych chwil dziękujemy władzom naszej gminy.