IMG 0563Nasze wojaże po pięknej śląskiej krainie rozpoczęły się 22 maja 2012 roku wycieczką do Sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej w Krzeszowie. Mogliśmy tam podziwiać Europejską Perłę Baroku (Diecezji Legnickiej) z Cudowną Ikoną Matki Bożej Łaskawej – najstarszy wizerunek maryjny w Polsce pochodzący z początków XIII wieku. W tej naszej pierwszej wyprawie wzięło udział 50 seniorów z Gogolina i Górażdża.

Nasz przyjazd do Krzeszowa rozpoczął się od zwiedzania kościoła pw. Św. Józefa, następnie przeszliśmy do bazyliki gdzie mogliśmy podziwiać piękne barokowe wnętrza, bogato zdobione malowidłami Wilmana. Następnie o godzinie 12.00 uczestniczyliśmy we mszy świętej, na której bardzo serdecznie powitał nas tamtejszy proboszcz - emeryt (znający jak to określił nasz „piękny Gogolin z Karolinką") . Po tej wspaniałej uczcie duchowej udaliśmy się na zamówiony wcześniej, (jak się okazało) bardzo smaczny obiad do zespołu klasztornego sióstr Elżbietanek.
Po obiedzie przeszliśmy znowu pod bazylikę, gdzie mogliśmy z zewnątrz dokładnie obejrzeć tą wspaniałą budowlę bazyliki i całego zespołu klasztornego. Pełni artystycznych wrażeń pożegnaliśmy się z Matką Boską Łaskawą i udaliśmy się w drogę powrotną. Po drodze podjechaliśmy do Wrocławia gdzie z zewnątrz mogliśmy obejrzeć Stadion Euro 2012.
Do Gogolina wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni. 21 czerwca 2012 roku odbyliśmy druga rundę zwiedzania Krzeszowa, w której uczestniczyli emeryci z Malni, Odrowąża i Choruli (45 osób). Ta wyprawa była podobna i równie wspaniała jak pierwsza, a zakończyła się zwiedzaniem ruin zamku – Świny. Dalszy ciąg naszych wojaży to wycieczka w dniu 26 czerwca 2012 roku do Jury Krakowsko-Częstochowskiej zorganizowana dla emerytów z Kamienia Śląskiego, Kamionka i Choruli (50 osób).
W tym dniu mogliśmy podziwiać przepiękne górzysta krajobrazy, zwiedzić ruiny zamku Olsztyn, Mirów oraz odbudowany zamek Bolków. Po smacznym obiedzie wróciliśmy zafascynowani pięknem Jury do naszej tak samo uroczej gminy Gogolin.
Czwartą wycieczką zorganizowaną dla naszych seniorów w dniu 30 czerwca 2012 roku był wyjazd do Otmuchowa na piękną imprezę organizowaną tam corocznie a mianowicie  „Lato kwiatów". Dzień był prawdziwie letni, upalny, pełen kwiatów i wesołej muzyki otmuchowskiego festynu, a na zakończenie smaczna rybka w ośrodku „Moszczanka".
Za ten piękne dni pełne wspaniałych przeżyć dziękujemy władzom naszego miasta.