Dnia 2.10. członkowie UTW spotkali się po raz pierwszy oficjalnie z nowym burmistrzem Krzysztofem Reinertem, który opowiadał o planach inwestycyjnych i rozwojowych  w gminie Gogolin. Wszyscy uczestnicy spotkania zostali obdarowani gogolińską herbatką.

Za nami (9.10. ) piękna wycieczka 60 osób po Stobrawskim Parku Krajobrazowym, którego symbolem jest ptak - kania. W dyrekcji parku wysłuchaliśmy bardzo pouczającej prelekcji o jego charakterystyce krajobrazowej, faunie i florze.
Z przewodnikiem zwiedziliśmy zrewitalizowany park francuski i angielski w Pokoju. Wysłuchaliśmy opowieści proboszcz kościoła ewangelickiego pod wezwaniem Zofii w Pokoju o jego historii i różnicach w doktrynach kościoła katolickiego i ewangelickiego.
Odwiedziliśmy w Zagwiździu niezwykły kościół p.w. Serca Jezusowego oraz przyparafialny ogród botaniczny.
W Radomierowicach zwiedzaliśmy dawny drewniany kościół ewangelicki, w którym działa obecnie parafia katolicka p.w. Wniebowzięcia NMP.
Odwiedziliśmy dawny folwark w Bożejowie, w którym mieści się aktualnie restauracja i hotel. Dzięki nowym właścicielom z Krapkowic zostaliśmy oprowadzeni po zakamarkach tego zabytkowego pałacu myśliwskiego, pełnego trofeów z polowań na kilku kontynentach.

Inauguracja roku szkolnego UTW zaczęliśmy 18.09. wykładem Dariusza Wandrowskiego przedstawiającego postać i działalność Emina Paszy. Był to niemiecki lekarz, podróżnik i polityk ur. w 1840 roku w Opolu.

a nami dwudniowa wycieczka do Bielska - Białej w dniach 11.12.09. Najpierw poznaliśmy historię miasta zwiedzając z przewodnikiem Muzeum Miejskie w Pałacu Sułkowskich. Potem z kolejnym przewodnikiem spacerowaliśmy po przepięknej starówce, dzielnicy Bielski Syjon kolebce polskiego protestantyzmu z jedynym w Polsce pomnikiem Marcina Lutra. Wieczorem obejrzeliśmy w zabytkowym budynku teatru monodram "Singielka".
Drugiego dnia pojechaliśmy wyciągiem gondolowym na Szyndzielnię i spacerkiem dotarliśmy do zbudowanego w 1897 roku Schroniska PTTK . Zachwycaliśmy się widokami gór i dużą ilością czasu na wspólne rozmowy.

Jak co roku braliśmy udział ( 8.09. - 25 osób) w pochodzie dożynkowym. Grupa kilku osób pod wodzą Irenki  przygotowała dla nas bukieciki zbóż, ozdobiła transparenty. Za aktywny udział w pochodzie zostaliśmy uhonorowani nagrodą pieniężną burmistrza Gogolina.